Sıradaki içerik:

Microsoft Sudoku 2.0 Kullanıma Sunuldu

e
sv

Eski PlayStation Patronu Shawn Layden, AAA Oyun Geliştirmenin “Sürdürülemeyeceğini” Söyledi

avatar

Berke

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Ex-PlayStation ABD’li patron Shawn Layden, gelişme nesilden sonra nesil büyümeye devam ettikçe, büyük AAA sürümlerini sürdürmenin büyük maliyetine karşı konuştu.

Eski PlayStation America yöneticisi, Gamelab Live’daki bir panel sırasında oyun geliştirmenin mevcut durumu hakkında düşüncelerini açıkladı.

Shawn Layden, PlayStation’ın Naughty Dog’un Sonuncusu Part 2 özel oyununu birincil örneği olarak kullandı ve oyunun daha uzun süresinin selefinin geliştirme süresinin iki katından fazla sürdüğünü belirtti.

Eski PlayStation patronu PlayStation’a özgü bütçeyi ortaya koymadı, ancak PlayStation 3 ve Xbox 36 0 günlerinden beri AAA oyun geliştirmenin maliyetinin iki katına çıktığını belirtti. Layden, mevcut nesil video oyunlarının bir standarda ulaştığını söyledi ortalama 80 milyon dolar ile 150 milyon dolar arasında. İle Us 2’nin Son PlayStation en swansong münhasır olmak, muhtemelen biraz daha pahalı.

Panele “Bu modelle ilgili sorun sürdürülebilir olmamasıdır” dedi. “Gelecek nesilde bu sayıları alıp ikiyle çarpıp büyüyebileceğinizi düşünmüyorum.”

Layden, görünüşte sonsuz dünyalar yaratmak için tipik AAA oyunlarının artan uzunluğunun ve kapsamının, izleyici beklentilerini tatmin etmek için sektöre mal olduğunu ortaya koydu. Sonuçta, daha büyük her zaman daha iyi anlamına gelmez.

“Sanırım endüstrinin bir bütün olarak arkanıza yaslanıp gitmesi gerekiyor, ‘Pekala, ne inşa ediyoruz? İzleyici beklentisi nedir? Hikayemizi anlatmanın ve söylememiz gerekeni söylemenin en iyi yolu nedir? ” Dedi.

“Her macera oyunu için 50 ila 60 saatlik oyun dönüm noktası için çekim yapmak zor, çünkü bunu başarmak çok daha pahalı olacak” dedi.

“Ve sonuçta, bazı ilginç içerik oluşturucuları ve onların hikayelerini pazardan çıkarırsanız, karşılamak zorunda oldukları eşik ise… Bunu yeniden değerlendirmeliyiz.”

“4K, HDR sanatı ve yaratma dünyaları ucuz değil,” diye açıkladı Layden. “Öyleyse buna nasıl bakıp şöyle diyebiliriz: Başka bir cevap var mı? Beş saatlik bir 80 saatlik oyun yapmak yerine üç yıl ve 15 saatlik bir oyun neye benziyor? Bunun bedeli ne olacak? Bu tam bir deneyim mi? ”

“Şahsen, daha yaşlı bir oyuncu olarak… 12 ila 15 saatlik [AAA] oyuna dönmeyi memnuniyetle karşılarım. Öncelikle daha fazla oyun bitiririm ve tıpkı iyi düzenlenmiş bir edebiyat veya film gibi, etraftaki disipline bakarak bize daha sıkı, daha çekici içerikler verebilirim. Bu işte bir dönüş görmek istediğim bir şey. ”

Oyun fiyatları oyunun ilk günlerinden bu yana sıkı bir şekilde 59,99 $ seviyesinde yer alan Layden, oyunlar o zamanlar için yaratma miktarının on katına mal olduğunda endüstrinin sürdürülebilir olmadığını açıklıyor. Buna rağmen, oyuncular daha fazla içerik, daha iyi grafikler ve temel oyunun dışında ek satın alma istemiyorlar .

“Bu işe başladığımdan beri 59,99 dolar oldu, ancak oyunların maliyeti on kat arttı” diye açıkladı. “Fiyat noktasında esnekliğiniz yoksa, ancak maliyet çizgisinde büyük bir oynaklığınız varsa, model daha zor hale gelir. Bence bu nesil bu iki zorunluluğun çarpıştığını görecek. ”

Oyun yaratmanın fiyatının ve uzunluğunun yıllar içinde katlanarak arttığını görmek mümkün değildir. Microsoft’un yaklaşmakta olan Xbox’a özel Halo Infinite’ı, tahmini 500 milyon dolarlık bir bütçeyle şimdiye kadarki en pahalı oyun olarak müjdelendi ; Oyun aynı zamanda 2015’ten beri 343 Industries’in ilk oyunu.

Microsoft’un Windows’tan gelen gelir akışıyla , şirket oyunlarının PC sürümlerini , özellikle Game Pass’in yükselişiyle, konsol münhasırlık geçmişini değiştirmeyi göze alabilir . Diğer platform sahiplerinin bu lüksü yok.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.