Kapat
Oyun 1.331 5

PlayStation 4 ve Xbox One Dönemine Bir Bakış

Mayıs 2020’ye kadar piyasaya sürülecek yeni nesil konsollarla, nihayet PlayStation 4 ve Xbox One için yolun sonuna yaklaşıyoruz. Bu konsollar, bildiğimiz gibi oyun şekillendiren heyecan verici sürümlerle 2013’ten beri TV’lerimiz de yer aldı.

Şimdilik bu konsollar hiçbir yere gitmiyor. Henüz sonlandırılmayacaklar ve oyunlar yayınlanmaya devam edecek. Ancak herhangi bir yeni konsolda olduğu gibi, endüstrinin öncelikleri de en son ve en büyüğüne geçecektir. Son sekiz yıllık kaliteli oyunlara ve tüm yüksek ve alçak seviyelerine bakmak için daha iyi bir zaman var mı?

Başlangıç

Her iki konsol da güçlü açılış satışlarına sahip olsa da, oyuncuların sınırlı geriye dönük uyumlu başlıklar göz önüne alındığında oynayacakları çok az oyunu vardı. Xbox One’ın uyumlu birkaç başlığı vardı, ancak sınırlıydı. Öte yandan PS4, oyuncuların kapsamlı PS3 koleksiyonlarını işe yaramaz hale getirecek.

Her iki konsol için Birinci Gün sürümleri de zorlayıcı değildi. FIFA, Assassin’s Creed veya Call of Duty gibi çoğu ev oyunu zaten eski konsollarda mevcutken, PS4’te Killzone Shadow Fall veya Xbox One’daki Forza Motorsport 5 gibi yeni nesil münhasırlar oyuncuları uzun süre heyecanlandırmak için yeterli değildi .

Çok Oyunculu Her Şey

Bu nesil, birçok oyunun çok oyunculu lehine hikaye modlarından vazgeçtiğini gördü. Battlefield 1, Star Wars Battlefront, COD: Black Ops 4.’den pek çok oyun eksik hissedildi. Treyarch’ın mazereti: “Sözleşmelerimize meydan okuyacağız… farklı şeyler deniyoruz.” Ama kimse yardım edemez ama geliştiricilerin tembelleştiğini düşünmek ve oyuncuların çok oyunculu takıntılarından para kazanmak istiyordu.

Sadece çok oyunculu oyunların hepsi kötü haber değildi. Bu nesil, oldukça fiyatlı çok oyunculu battle-royale oyunlarının yükselişini gördü. PUBG, Fortnite ve Apex Legends gibi başlıklar, oyuncular için tam anlamıyla yıllarca kesintisiz eğlence sundu ve hiçbir yavaşlama belirtisi göstermedi.

Şaşırtıcı Mekanik

Sonra işler daha da çirkinleşti. Geliştiriciler gerçekten zekice bir hale geldi ve bu nesil daha fazla oyun içi satın alma gördü. Aniden, oyuncular tam fiyatı ödemelerine rağmen tam bir oyun bekleyemezlerdi. Ek içerik yalnızca sezon geçişleri, abonelikler ve diğer ücretli yükseltmelerle geldi.

EA, Activision, Rocksteady’den pek çok geliştirici bu eğilime yöneldi ve bu konsol nesli boyunca önemli bir kötü adam olarak kaldı.

Oyuncular nihayet yeterliydi, Star Wars Battlefront 2’ye öyle ağır bir tepki verdi ki, EA tam anlamıyla oyunu elden geçirmek için çizim tahtasına geri döndü. İki yıl sonra, yağma kutuları ve diğer sürpriz mekanikleri olmayan Battlefront 2 güncellendi. 

Orta Gen Konsolları

Ana konsolun “ince” sürümlerini görmeye alışkınız, ancak bu nesil hem Sony hem de Microsoft’un “Pro” sürümlerini piyasaya sürdü. Bunlar, konsol üretimi boyunca TV’lerini yükselten ve daha iyi grafik ve performans isteyen oyunculara yönelikti.

Yavaş başladıktan sonra Microsoft, Xbox One X ile ciddileşti. Konsol, 4K HDR’de 60 fps’de ve PS4 Pro’yu yenen dahili oyunlarda çalışabilir. Ancak, sürekli olarak PlayStation’ı üst eline taşıyan PS4 münhasırlarının cazip listesi göz önüne alındığında, grafiksel destek hayranları kazanmak için yeterli olmayabilir.

Hikayelerin Dönüşü

Konsol kuşağının sonuna yaklaşan Savaş Tanrısı geldi. Canavarları ve tanrıları bir hamur haline getirmenin yanı sıra, konsolu tanımlayan oyun, endüstriyi şekillendiriyor ve hikaye odaklı oyunların sonuçta ölmediğini gösteriyor. Oyuncular hala hikayelere harcayacak iştah ve paraya sahipti.

Satışa hazır satışların ötesinde gelir elde etmek için oyun arayan birçok geliştiricinin iş modellerine aykırıdır. Sürpriz mekaniğe sahip çok oyunculu oyunlar, oyun satıldıktan sonra bile gelir elde etmenin bir yoluydu, çünkü oyuncular aboneliklerini tamamladı veya daha fazla yükseltme için ödeme yaptı.

Ancak para konuştu ve God of War’ın ticari başarısı hikaye modu oyunlarına geri dönüşe ilham verdi. Birçok stüdyo, Tomb Raider Gölgesi ve Assassin’s Creed gibi anlatılarına odaklanmak için nakit ağırlıklı oyuncu çabalarını attı. Ayrıca Insomniac’ın Örümcek Adamını aldık ve EA bile not aldı, sonunda Jedi: Fallen Order ile sağlam bir Star Wars hikayesi sunmak için Star Wars lisanslarını kullandı.

Hikayeler oyunculara sadık kalır ve bunlar kesinlikle kuşağın hatırlayacağı başlıklardır.

“PlayStation 4 ve Xbox One Dönemine Bir Bakış” üzerine 5 yorum

  1. Ayşe dedi ki:

    on numara makale

  2. Ayşe dedi ki:

    tebrikler

  3. Hüseyin dedi ki:

    on numara makale

  4. Zeynep dedi ki:

    Güzel yazı olmuş

  5. Havva dedi ki:

    Slm web siten vallaha billaha hayran bıraktı, linkedinde paylaştım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir